piątek, 6 marca 2015

Zmiany na poziomie komórkowym po Technice Bowena


wpływ Bowena na ciało
Część artykułu oryginalnie drukowanego w Bowen Hands, March 2012, autorstwa:

Kay Stammers: Student nurse, Bowen Technique practitioner, Remedial Massage Therapist. 

Maria Waldock: Pathology Technician, www.mylifeblood.com.au


Ludzie pytają, czym jest technika Bowena? Jest to system delikatnego, ale potężnego mobilizowania tkanek miękkich oparty na manualnym ruchu rolującym palcami przez mięśnie, ścięgna, powięź w celu pobudzenia mechanizmów samoregeneracji organizmu. Wiele osób jest zdumiona odczuciami w ciele, jakie towarzyszą terapii Bowena. 

Czym jest powięź? Nasze ciało zbudowane jest z wielu różnych komórek: komórek serca, wątroby, nerek, skóry itd. Każda struktura komórkowa jest otoczona przez powięź. Powięź jest jak sieć, która owija się wokół wszystkich naszych komórek, organów, kości, mięśni, ścięgien, tkanek, naczyń. Działa jak telefon z wieloma liniami, które stale przekazują i przyjmują informacje. Zbudowana jest głównie z kolagenu. Kolagen ma tendencję do sztywnienia, gdy jest pod wpływem stresu, a dziś nasze życie staje się coraz bardziej stresujące. Wyobraź sobie, co może stać się z ciałem, kiedy komórki, naczynia krwionośne zostają ciasno ograniczone sztywną powięzią ograniczającą siły życiowe. 

Do czego zatem możemy wykorzystać Technikę Bowena? Do przywrócenia mechanizmu samoleczenia organizmu. I na pewno mogę potwierdzić szybsze powrócenie do równowagi po operacjach chirurgicznych, traumach fizycznych i emocjonalnych, chorobach psychicznych, urazach fizycznych, problemach hormonalnych, uszkodzeniach mięśni, powięzi – lista jest długa. 

Po pierwszym kursie Bowena byłam zdumiona fizycznym i energetycznym ruchem. Chciałam wiedzieć więcej! Ludzie się zmieniali i zauważyłam różnicę w ich ciałach. Część moich studiów wymagała przedstawienia połączenia nauki z Bowenem. Od razu wiedziałam, co chcę badać. Moją prezentację nazywałam "Dowody zmian w macierzy komórkowej. Praktyki przed i po sesji Techniką Bowena". 

Aby skonfigurować mój projekt zaangażowałam technika patologii, poprosiłam o ochotników na terapię Bowena, jak również ustaliłam grupę kontrolną. Każda osoba otrzymała te same zabiegi z wyjątkiem grupy kontrolnej, która odpoczywała taką samą ilość czasu i w takich warunkach, jak trwały zabiegi. Każda osoba miała pobraną próbkę krwi przed i po sesji. Nie spodziewałam się wyników, które otrzymaliśmy.

Kontynuuję moje studia nad medycyną energetyczną i jestem wdzięczna za Technikę Bowena, która zainicjowała te podróż. Technika Bowena jest niesamowitym narzędziem i mam nadzieję, że środowisko medyczne będzie z niej korzystać. 

Pod koniec mojej prezentacji naukowej, po obejrzeniu wielu slajdów, stało się jasne, że zaraz po sesji Bowena zachodzi w ciele zmiana.

wpływ Bowena na ciało
wpływ Bowena na ciałowpływ Bowena na ciałowpływ Bowena na ciało

http://bowentraining.com.au/practitioners/cellular-change-bowen-technique

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz