środa, 4 marca 2015

Technika Bowena w Wielkiej Fizjoterapii

Bowen w medycynie i fizjoterapiiZ początkiem 2015 roku ukazało się 3-tomowe dzieło pod tytułem "WIELKA FIZJOTERAPIA" pod red. prof. Zbigniewa Śliwińskiego. Tom trzeci poświęcony jest medycynie manualnej i kompensacyjnej, gdzie znalazło się miejsce również dla Techniki Bowena! 


Rozdział poświęcony Technice Bowena napisała Hanna Opiła. 

"Niestety nie jestem zadowolona z efektu końcowego tego rozdziału, gdyż pisałam go na początku 2012 roku – dziś moja wiedza i doświadczenie jest znacznie rozleglejsze. Poza tym kolegium redakcyjne okroiło tekst o ok. połowę, co znacznie pogorszyło jego wartość, a momentami nawet pozbawiło sensu. Nie muszę dodawać, że nie dano mi prawa korekty i wyszło jak wyszło.

Tym niemniej jest to pierwsza w Polsce publikacja poświęcona Technice Bowena w fachowym wydawnictwie, skierowanym do fizjoterapeutów i lekarzy oraz studentów tych dziedzin. I to jest powód mojej wielkiej radości! Technika Bowena, choć w tak skromnym zakresie, ale jednak zaistniała w tych środowiskach. Być może z czasem nasi pacjenci przestaną się wstydzić przyznawać lekarzom, że pomogły im zabiegi Techniką Bowena. Jest to też ważny krok w staraniach, by Terapeuta Bowena został uznany w Polsce jako zawód.

Pozdrawiam ciepło
Hania"


W imieniu swoim, jak i myślę pozostałych terapeutów Bowena serdecznie gratuluję i cieszę się tym wspólnym sukcesem :).

2 komentarze: